Září 2014

12 tipů pro sebelásku - Louise L. Hay

18. září 2014 v 20:44 | Iveta Kočířová
Naučte se užitečné tipy pro sebe-lásku ღ

Existuje jen jedna věc, která lečí každý problém - tím je láska - láska k sobě samým. Když začnou lidé milovat sami sebe, je pozoruhodné, jak se jejich životy začnou měnit - zlepšovat. Cítí se lépe. Mají práci, kterou vždy chtěli. Mají dostatek peněz. Jejich vztahy se výrazně lepší či ty špatné vymizí a nové žačínají.
Sebeláska je nádherným dobrodružstvím - jako se učit létat.

Jdeme na to... :)

1. Přestaň vše kritizovat
Kritika nikdy nic nezmění. Zastavte veškerou kritiku k sobě samým. Akceptujte sebe samé takové, jací jste. Každý se mění. Když se sebe-kritizujete - měníte se negativně. Pokud se přijmete - Vaše změna je pozitivní.

2. Odpusť si
Nech odejít minulost. Udělali jste v danou chvíli to nejlepší, co jste mohli. Teď rostete, teď se vyvijíte a budete svůj život žít jinak.

3. Neděs se neustále
Přestaňte se terorizovat svými myšlenkami. Najděte si pěkný pomyslný obraz, který Vám působí radost a přeměňte děsivou myšlenku na radostnou.

4. Buď vlídný, milý a trpělivý
Buďte k sobě vlídní. Buďte na sebe milí. Buďte se sebou trpělivý - učíte se myslet jinak - chce to čas. Starejte se o sebe jako o osobu, kterou milujete.

5. Buď laskavý ke své mysli
Sebe-nenávist je nenávistí svých myšlenek. Přestaňte nenávidět se nenávidět za to, jaké máte myšlenky. Prostě je změňte.

6. Pochval se
Kritika hroutí vnitřní klid. Pochvala jej zlepšuje. Chvalte se, jak jen můžete. Řekněte si, jak se Vám dobře daří i při malých úkolech.

7. Podporuj se
Najděte způsoby, jak se podpořit. Oslovte své přátele a požádejte je o pomoc. Je v pořádku požádat o pomoc, pokud ji potřebujete.

8. Miluj své negativní stránky
Přijměte svou negativitu, že jste ji jednou vytvořili a nechte ji láskyplně odejít.

9. Starej se o své tělo
Zajímejte se o výživu. Jaký typ "paliva" Vaše tělo potřebuje, aby mělo optimální energii a vitalitu? Cvičte - najděte si formy cvičení, které Vás budou bavit.
Opatrujte a ctěte "chrám", ve kterém žijete.

10. Cvik se zrcadlem
Dívejte se často do svých očí. Odpusťte si při pohledu do zrcadla. Mluvte ke svým rodičům při pohledu do zrcadla. Odpusťte i jim. Alespoň jednou denně si řekněte: "Miluji tě, opravdu tě miluji!"

11. Miluj sám sebe - teď
Nečekejte na to, až Vám bude dobře, až shodíte přebytečná kila, získáte novou práci nebo až si najdete nového partnera. Začněte nyní, a to nejlépe jak umíte.

12. Bav se
Vzpomeňte si na věci, které Vám dělaly radost, když jste byli malí. Najděte si i teď takové věci, které Vás budou rozveselovat. Najděte způsob, jak se bavit u všeho, co právě děláte. Vyjadřujte radost k životu. Smějte se. Oslavujte svůj život a Vesmír se bude radovat s Vámi.

Překlad článku autorky bestselleru Miluj svůj život - Louise L. Hay


Odpoutej se a nech to jít

12. září 2014 v 19:51 | Iveta Kočířová

Jak se můžeme od něčeho nebo někoho odpoutat?


Odpoutání od našich emocí může být velmi těžký proces. Pro drtivou většinu lidí je každý další den jen příležitostí jezdit po emocionální horské dráze. Když se nám věci daří, jsme šťastní. Když se věci nedaří, reagujeme zlostí, smutkem, strachem, zmateností, frustrací, rezignací, nebo jinou emoční reakcí, kterou můžeme označit jako cestu k negativní vibraci.

Ve skutečnosti jsme zvyklí mít tyto emoce, o nichž jsme přesvědčeni, že budou v našich životech navždy jako reakce na problémy, které prožíváme. Máme tendenci věřit tomu, že je to normální a každý člověk to tak má.


Když nám někdo řekne něco, co nás podráždí, vzápětí se oženeme. Když nás kritizuje šéf v práci, máme strach, že o práci přijdeme. Když nejsme pozváni na oslavu, jsme smutní. Když jsme z něčeho falešně obviněni, reagujeme s rozhořčeným hněvem. Když se bortí vztah s nějakou osobou, máme tendenci házet vinu na druhou stranu. Dovolujeme si reagovat emocionální cestou, která nepodporuje naše štěstí nebo klid duše, a to nás okrádá o naší osobní moc. Pokud tyto emocionální reakce nepodporují naše štěstí, proč si je volíme i nadále? Pokud nenávidíme bytí v neustále nízkých vibracích, proč stále hledáme cesty, jak se k těmto emocím vrátit? Proč si vychutnáváme příležitost se dostat ještě k nižším vibracím? Stejným způsobem nesnášíme pocit smutku, ale nehledáme žádný podnět k tomu, abychom byli šťastní.

Jsme závislí na našich komfortních zónách. Stali jsme se závislí na pozitivních pocitech, které jsme si užívali, a když se zvrátí nebo úplně zmizí, jsme jako závislí na droze a snažíme drogu najít a doplnit. A když se nám nepodaří tento pocit získat zpět, dovolujeme myšlenkám a pocitům, aby zasahovaly do našeho života.


Nejlepší způsob, jak se odpoutat, je dovolit si žít bez lpění na lidech a věcech.

Zde je několik tipů, které následuji, když rozpoznám, že na něčem lpím. Tyto kroky fungují, pokud se jimi skutečně řídíte.



  1. Akceptujte přítomný okamžik - nelpěte na minulosti, všechny tyto události jsou již pryč, nevrátí se. Nic není věčné, protože se vibračně energie stále mění, lidé se posouvají dolů a nahoru. Myšlení na minulost nebo budoucnost Vám může zapříčinit bolest.
  2. Věřte, že teď je dost - Teď je vše, co máme… Zítřek nebude stejný jako dnešek, bez ohledu na to, jak moc se snažíte to kontrolovat. Vztah může skončit, nebo se budete muset přestěhovat. Uvědomění si, že vše, co potřebujete, je teď, Vám dovolí si vážit a užívat si všeho, co máte.
  3. Dívejte se na sebe objektivně - Buďte si vědomí svých myšlenek a pocitů.
  4. Užívejte si TEĎ - Nezáleží na tom, kolik času máte, zážitek s někým, koho milujete, nebude nikdy dostatečný.

Technika citového odpoutání
  1. Spirituální dýchání - Hluboké nadechnutí Vám pomůže odpoutat Vaše emoce k dané situaci. Pokud jste stresováni, Vaše tělo zadržuje dech, což je způsob, jakým se vyrovnává se situací, což ale působí zhoršení.
  2. Neutralizujte své myšlenky - Neutralizování svých myšlenek je vždy dobrá technika k odpoutání se.
  3. Veďte si deník - Vést si deník je dobrá pomůcka k emocionálnímu odpojení.
  4. Dělejte něco jinak - Dostaňte se za svou zónu komfortu

"Moje máma mi říkávala, že unce prevence se vyrovnává unci léčby. Když se staneme na někom nebo něčem skoro závislí, možnost ztráty směřuje k strachu. Strach směřuje k utrpění." Cit. Joe Vulgamore.